Tudung Bawal CTRedzuan

By: Tudung Bawal terbesar online dr Kelantan

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  1  2  [3]  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]
Thursday, 25-Sep-2008 22:58 Email | Share | | Bookmark
selamat bercuti dan selamat menyambut lebaran.....

IZINKAN KEMAAFAN DI PINTA ATAS LISAN YG TAK TERJAGA.. JANJI YANG TERLUPA.. HATI YG BERPRASANGKA, DAN SIKAP YG MELUKAKAN..

SEMPENA HARI YG MULIA, MOHON MAAF DI ATAS SEMUA KHILAF ..
SELAMAT MENYAMBUT HARI LEBARAN AIDILFITRI..



IKHLAS DR KAMI ~ WAN M. REDZUAN & SITI NOORAINI


berikut adalah resit poslaju sejak 22 hb - 25 semalam yg telah ct poslaju tak termasuk pos daftar, utk tujuan anda pickup sendiri sekiranya harini belum sampai sehingga jam 2ptg ke alamat anda, sila bgtau resit kat pejabat pos, tanya status cemana yea.. poslaju online 1300300300 @ www.pos.com.my


22/09/08


1.ANISAH>>en005249355mY
2.DAYANG NORAINI>>en005249404mY
3.NURAFIDAH>>en005249395my
4.NATRAH>>EN005249418MY
5.ADZRIANTI>>EN005249435MY
6.SITI SAIRA>>EN005249421MY
7.YUSRINA>>EN005249381MY


23/09/08


1.NORLINDA>>EN005249639MY
2.PUAN SALMAH>>EN135440867MY
3.NOOR FAIZAH>>EN135440853MY
4.MARIA>>EN005249449MY
5.HASNIDA>>EN005249510MY
6.ROSLINDA>>EN135440938MY
7.AHMAD HISYAMUDIN>>EN005249452MY
8.HUZAIMAH>>EN135440907MY
9.AINI>>EN135440955MY
10.RABBINA>>EN005249470MY
11.NORIMAH>>EN005249497MY
12.NOOR ERMA>>EN005249523MY
13.SUHAILAH>>EN005249506MY
14.PUAN ANN>>EN135440875MY
15.EMMA SRI>>EN135440884MY
16.AINULFATHI>>EN135440941MY
17.LILA HAMSAH>>EN135440898MY
18.RAMKAMILA>>EN005249466MY
19.NOOR FAZRAH>>EN005249483MY


24/09/08


1.NORAZLINA>>EN135440972MY
2.HALIMATUN>>EE900506057MY
3.FAEZAH>>EN135441045MY
4.SUMARNI>>EN135440031MY
5.RAFIAH>>EN135440990MY
6.ANIZON>>EN135441006MY
7.NOORADELINA>>EN135440969MY
8.UTEH>>EN135441037MY
9.PUAN NOOR CHAYA>>EN135441023MY
10.A'AISYAH>>135440986MY
11.SITI AISYAH>>EN135440924MY
12.MAJIDAH>>EN135441010MY
13.ROZAINA>>EN135440028MY
14.NOZIE>>EN135441054MY
15.IDAR AYU>>EN135441068MY
16.ROZANA>>EN135440915MY


25/09/08


1.NURASYIKIN>>EN135440221MY
2.WAN NORSALMAH>>EN135440235MY
3.NOOR AZIZAH>>EN135440283MY
4.AHZIMAH>>EN135440155MY
5.NORAINI AZIZ>>EN135440120MY
6.MASRIZAH>>EN135440181MY
7.JURAIDAH>>EN135440093MY
8.ARNI>>EN135440076MY
9.NURUL AZEAN>>EN135440059MY
10.ZARINA>>EN135440062MY
11.ARIZAWATI>>EN135440178MY
12.WAN KHADIJAH>>EN135440249MY
13.RAMLI>>EN135440147MY
14.YUSNI>>EN135440252MY
15.FAEZAH>>EN135440080MY
16.MAIMUNAH>>EN135440266MY
17.SITI SUHANA>>EN135440164MY
18.SITI SALMIAH>>EN135440270MY
19.YUSRINA>>EN135440195MY
20JULINA>>EN135440102MY
21.NOR ASMALISA>>EN135440116MY
22.DR SHAHRUL NIZAM>>EN135440133MY
23.AQMALIA>>EN135440045MY


Monday, 22-Sep-2008 22:27 Email | Share | | Bookmark
tudung bawal lebih menduduki carta berbanding tudung2 lain~!!


Tudung siri telenovela jadi pilihan ramai

Oleh KHADIJAH IBRAHIM


Jamilah Mohd. Akib (kiri) melayan seorang pembeli, Nor Sahadah Ibrahim di gerainya di Plaza Angsana, Johor Bahru, semalam.

JOHOR BAHRU 11 Sept. - Populariti drama bersiri Ezora, Manjalara dan Bella memberi idea kepada pembekal tudung untuk menggunakan judul drama tersebut pada label produk mereka bagi melariskannya.

Tudung yang kebanyakannya diambil dari Kelantan itu kini menjadi pilihan pengguna untuk digayakan sempena sambutan 1 Syawal.


Seorang peniaga, Jamilah Mohd. Akib, 26, berkata, tudung dengan nama sempena tajuk drama kebanyakannya dihiasi batu kaca.

"Batu kaca ada pelbagai gred dan sebab itu harganya berbeza-beza. Selalunya tudung yang banyak batu kaca menjadi pilihan wanita dewasa.

"Remaja bertudung pula gemar tudung yang tidak banyak hiasan batu kaca dan warna kesukaan mereka pun hitam atau putih sahaja," katanya ketika ditemui di sini hari ini.

Menurutnya, semakin banyak hiasan batu kaca di tudung, harganya lebih mahal berbanding tudung biasa dan ada tudung yang dijual dengan harga RM200 atau lebih sehelai.

Katanya, tudung yang dibeli boleh dipakai setiap masa kerana fesyen tudung tidak bermusim.



Bagaimanapun setiap kali perayaan, ada sahaja nama baru yang diberikan kepada tudung tertentu sebagai strategi pemasaran.

================================================

Tudung tahi ulat kembali diminati

Oleh SADATUL MAHIRAN ROSLI


JAHITAN tahi ulat, jahitan tradisi nenek moyang yang semakin dilupai, kembali dengan corak kontemporari.

Tudung kini bukan sekadar sehelai kain kosong yang menutupi kepala tetapi telah dipermodenkan dengan hiasan seperti sulaman, labuci, manik atau aksesori yang boleh mencantikkan fabrik tersebut.

Fabrik yang menjadi pilihan terdiri daripada yang lembut, bermutu tinggi dan sesuai dipakai dalam cuaca Khatulistiwa. Fabrik seperti sifon, kapas dan sutera lebih diminati oleh wanita di negara ini.

Sempena Aidilfitri ini, sudah tentu ramai yang mencari-cari tudung bagi disuaipadan dengan pakaian tradisi atau kasual yang ingin digayakan pada hari lebaran itu.

Lamees Couture yang terletak di Taman Tun Dr. Ismail turut menawarkan pelbagai koleksi tudung daripada kain bawal gred A pelbagai warna dan corak yang elegan lagi bermutu.

Tudung-tudung berkenaan merupakan hasil kerja halus pekerja-pekerja syarikat itu yang beroperasi di Kelantan.



Dengan mengetengahkan corak sulaman goyang yang halus dan jahitan tahi ulat yang merupakan jahitan tradisi nenek moyang, tudung Lamees Couture kelihatan begitu berlainan dan unik.

Corak bunga-bunga kecil berwarna pastel daripada jahitan tahi ulat menjadikan pemakainya kelihatan begitu manis sekali.

Begitu juga dengan sulaman goyang berbunga penuh, menampilkan gaya mewah lagi berprestij dan kelihatan berlainan daripada yang terdapat di pasaran.

Penggunaan batu-batu swarovski dalam menaikkan kemeriahan sulaman dan jahitan tudung Lamees Couture sememangnya menyediakan penampilan yang mewah untuk pemakainya.


Friday, 5-Sep-2008 00:13 Email | Share | | Bookmark
penurunan harga tercekik kepada pemborong utk promosi raya!


MINTA KERJASAMA KEPADA PELANGGAN YG MEMINTA CT MEMBUAT POSLAJU TERLEBIH DAHULU, YG MANA PERNAH BERURUSAN DENGAN CT, SEKIRANYA CT BGTAU SUDAH POSLAJU HARAP ANDA TUNAIKAN JANJI ANDA UTK MEMBUAT PEMBAYARAN, JANGAN SAMPAI CT NAK KENA MINTA, TAK BAIK YEA BERJANJI TAK TUNAI, SESANGAT KECEWA KALAU JENIS BGTAU SURUH POSLAJU PAGI @ TGHARI NAK BAYAR PETANG,TAPI SAMPAI MALAM SEHINGGA KE ESOKNYA MASIH BELUM BAYAR, DAN ADA SESETENGAH TU DAH SAMPAI TETAP TAKNAK BAYAR, YELAH, WALAUPUN KITA PERNAH LAMA BERURUSAN, RASANYA PENIAGA LAIN PUN TAKKAN HANTAR DULU TANPA BAYARAN KAN,MELAINKAN YG TELAH CT JANJIKAN KREDIT SELAMA BEBERAPA HARI YG DI BENARKAN,KENALAH FAHAMI YE KAMI PENIAGA KECIL YG DAHULUKAN DENGAN DUIT CASH SENDIRI,BUKAN AMBIL HUTANG DR TOKEI BESAR... HARAP LUNASKAN JANJI ANDA. KAMI DAH HANTAR SEPERTIMANA YG ANDA MAHUKAN, HARAP ANDA PUN BERTIMBANG RASA DGN KEPERCAYAAN YG TELAH KAMI TUNAIKAN

harap faham ye semua, utk membuat belian boleh di mulai dari sehelai kalau nak, takda masalah kalau anda nak beli sehelai, ada yg sms tanya ct boleh tak nek beli sehelai cuma, boleh saja, dan utk mendapat kan harga borong anda cuma beli minima 10 lai sahaja, boleh campur2 ak ambik 10 jenis pun takpa, tapi harga yg akan di berikan adalah harga borong, kalau nak harga borong lebih murah iaitu harga kodi boleh ambik 20 helai minima, cuma boleh campur paling banyak 3 jenis sahaja, tak lebih dr itu, kalau nak harga lebih kaww boleh borong @ buat belian utk niaga 50 helai ke atas, yg tu harga dalam kain, hehehe.kita runding dengan lebih detail lagi

ADA YG BERTANYA DGN CT, BERAPA KELAS TUDUNG KILANG BARU YG WUJUD? TUDUNG KILANG BARU TAKDE KELAS, TAKDE KELAS AA KER, ABB KER, ZZ KER... MEREKA SAMA KELAS SAHAJA, KILANG BARU NI DR MANA SEBENARNYA? KILANG BARU NI BUKAN DR JEPUN DI NAMAKAN KILANG BARU KRN AWAL2 TOKEI PEMBORONG BAWAL YG BAWA MASUK BAWAL NI KE PASARAN MALAYSIA BGTAU PERAIH DI KELANTAN YG IANYA LEMBIK, LICIN DAN BERBULU SIKIT SBB IANYA DR KILANG BARU, BUKAN KILANG LAMA - ITU KATA MEREKA, KENYATAANNYA? ANDA TAU DR MANA? BAWAL KILANG BARU NI DATANGNYA DR CHINA, TOTALLY BUKAN DR JEPUN, DAN HATI2 MEMBELI, RAMAI PENIAGA TUDUNG BAWAL SKRG NI BGTAU BAWAL MEREKA ASLI JEPUN, SEDANGNYA KENYATAANNYA IANYA BAWAL KILANG BARU @ DR CHINA ,YG ADA SATU KELAS SHJ.

sekiranya ct lambat respon sms anda, harap bersabar ye sbb kami tak tido malam sbb packing parcel order utk poslaju dan ambil gambar dr tgh malam lagi. harap memahami yea, setiap order seeloknya sms, kalau email ct lambat buka sikit

utk belian sehelai, telah tetap, utk belian 10 helai di kira harga borong, utk belian 20 helai di kira harga kodi - semua rujukan harga sila rujuk di atas tajuk @ bukaan kain tudung yg di paparkan ye. utk belian sempena raya ni, bagi belian 50 helai ke atas akan di kenakan lain harga yakni insyaAllah akan lebih renda dr harga kodi, dan kalau utk mendapatkan harga tercekik anda boleh campur2 sehingga 100 helai, call @ sms ct, hanya yg benar2 serius akan ct beritahu harga kerana ianya lebih rendah dr pernah anda beli di muka jualan internet ini [bukan muka bumi ye..hehe]

terima kasih atas kepercayaan anda thd kualiti bawal no. 1 asli jepun jualan ctredzuan, bandingkan kualiti, berlian yg di gunakan seandainya anda terheran dengan kenapa tudung jualan ctredzuan mahal kekadang lebih rm10 dr peniaga online lain, fikir utk jaminan dan ketahanan lama serta kepuasan pelanggan anda sendiri sekiranya anda membuat jualan. insyaAllah berbaloi!!


Friday, 29-Aug-2008 07:28 Email | Share | | Bookmark
PENGUMUMAN UTK 2 SEPT

Assalamualaikum,




Semoga kedatangan ramadhan tahun ini membawa berkat kepada kita semua….insyaallah… Amin.



BISMILLA-HIRRAHMA- NIRRAHIYM

Mata kadang salah melihat....
Mulut kadang salah berucap....
Hati kadang salah menduga.....
Maafkan segala kesilapanan yang pasti ada....



MARHABAN YAA RAMADHAN


Assalaamu'alaikum wr.wb..

Marhaban ya Ramadhan,
Bulan dimana nafas kita menjadi tasbih, tidur kita menjadi ibadah, amal kita diterima dan do'a kita di ijab kabulkan,


Sungguh cantik kain pelekat, dipakai orang pergi ke pekan.
Puasa Ramadhan semakin dekat, silap dan salah mohon dimaafkan

Berharap padi dalam lesung, yang ada cuma rumpun jerami,
harapan hati bertatap langsung, cuma terlayang e-mail ini.

Sebelum cahaya syurga padam, Sebelum hidup berakhir,
Sebelum pintu taubat tertutup, Sebelum Ramadhan datang,
saya mohon maaf zahir dan batin....




Taqqobalahu Minna Waminkum, Taqoballahu Ya Karim,

Marhaban Ya Ramadhan

Allaahumma baariklanaa fi Sya'ban wa ballighnaa Ramadhan
Amin.


" Do'a Malaikat Zibril Menjelang Ramadhan "
"Ya Allah tolong abaikan puasa ummat Muhammad, apabila sebelum memasuki bulan Ramadhan dia tidak melakukan hal-hal yang berikut:

* Tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang tuanya (ika masih ada);
* Tidak bermaafan terlebih dahulu antara suami isteri;
* Tidak bermaafan terlebih dahulu dengan orang-orang sekitarnya.
Maka Rasulullah pun mengatakan Amin sebanyak 3 kali. Dapat kita bayangkan, yang berdo'a adalah Malaikat dan yang meng-aminkan adalah Rasullullah dan para sahabat, dan dilakukan pada hari Jumaat.





SELAMAT MENUNAIKAN IBADAH PUASA

SEMOGA KITA DAPAT MENJALANKAN IBADAH PUASA DENGAN OPTIMAL, AMIN.

Wassalamu'alaikum Wr Wb,


Friday, 18-Jul-2008 23:19 Email | Share | | Bookmark
mukaddimah / pengenalan kpd kualiti jualan CtRedzuan's online

 
sembang dan info utk hari ini:



update 28hb july, harini nak sembang mengenai kualiti kain bawal no.1 asli jepun

ok kawan2, ct nak bgtau kat sini, bawal terbaik asalnya dr jepun, bawal kelas kedua dr korea, kelas ketiga dr china dan india, dan apabila anda mendengar bawal kelantan, bawal siam,bawal kedah atau lain2 negeri, tanya pada supplier tersebut, dr mana asalnya?jepun kah? china kah? dsb? kata2 bawal kelantan adalah panggilan @ gelaran dr pembeli luar, pemborong luar yg ramai meyakini bahwa bawal kelantan konon2 terbaik, sebenarnya banyakkk jenis bawal pelbagai bangsa di kelantan ini sendiri, ok, kita bercakap mengenai bawal yg terbaik, ter elok kualiti nya iaitu bawal no.1 asli dr jepun, di jepun ada dalam 3-4 kilang atau keluaran dalam satu2 negara, berjenama Voile, IMA, Awana dsb ct tak ingat.info ini dr supplier besar spt akhbar dan tokei china cheng bee di kelantan dan beberapa supplier besar di kelantan, yg punya AP besar ala2 AP import masuk kereta mewah dr jepun gitu.

ini bukti saya mengguna / menjual
bawal asli dr jepun @ japanese voile!


ok, semua jenama2 yg ct sebutkan serba sikit tu bukan semua kain atau reja / kelembutan sama antara satu sama lain, dr segi ketebalan, kenipisan, kelembutan dia tak sama, cuma di jamin bawal ni kalau ori, pakai 6 tahun pun takkan berbulu @ carik , ini jaminan, ct ada simpan sampai skang bawal jepun yg ct beli rm28 kalau tak silap masa tu, sulam halus, tahun 1997, masa masih blaja, sampai skrg pindah tangan emak pakai buat ke pasar, masih utuh, masih halus benang dan takda bulu langsung. basuh dengan tangan ke, dengan mesin ke, berus ke, dia maintain gitu je, ok.. sekiranya ada di antara tudung bawal jualan ct , katakan minggu lepas anda beli lembut mcm gitu, minggu ni lembut dia mcm lain seakan di peram kanji sikit, harap faham ye, every week supplier dapat bekalan bukan 100% dr jenama yg sama dr jepun, kekadang ada IMA, kekadang ada awana, kekadang sebaliknya. satu faktor lagi, dr segi jenis tudung yg akan di gunakan itu bergantung kepada pattern yg nak di buat contohnya sesetengah sulam tak boleh buat dengan kain awana, sesetengah tu mcm berlian berat takda sulam mcm klcc ke, pyramid ke, juntai ke, mereka akan guna bawal lebih percentage tebal sikit , mungkin jenama A atau jenama B, semua jenama kain bawal yg di gunakan bergantung kepada jenis design yg akan di hasilkan harap info ini membantu.

okei.. ni serba sikit info,cakap lebih2 kan nanti ada yg gatal tangan copy paste masuk ke blog jualan sendiri pulak, nak nasihat sikit dik.. kalau nak niaga online juga, brg sama juga, kreatif lah sikit, kena rajin buat kajian, atur susun ayat biar ikhlas dan jelas pelanggan dengar, ni tidak, ada ssetengah blog tu ct perhati 99% sama ayat2 diorang copy ambik kat sini, masukkan ke blog depa. hasil karya org kena respect sket dik.. diharap lain masa ct akan terangkan lagi apa itu beza sama bawal akhbar dengan bawal no.1 asli jepun, okeis..

ada cakap2 belakang mempertikai kenapa jualan tudung ctredzuan mahal berbanding dengan peniaga lain, yg kekadang beza harga menjangkau sehingga rm20 sehelai, harini tak tertahan hati ini, ct nak rungkai dan kongsi dengan pelanggan dan kekawan, bukan nak mengaibkan sesiapa ye, tapi atas mempunyai hak yg batil, terpanggil utk membuat huraian

kualiti berlian:
kalau nak terangkan melalui sms susah, kan? berlian manjalara terutamanya musim tengah naik ni, jualan tudung kami mementingkan penggunaan berlian manjalara triple A, iaitu setiap butiran penting, dan sekiranya sesekala supplier kami selang dengan tiruan @ plastik, kami akan komplen,dia supplier memang jaga kualiti sekiranya kami tahu sbb kalau kami tak ambik stok dengan mereka, hehe.. habis lah depaa..ok, berlian triple A manjalara ni kalau dalam satu mangkuk @ casing dia akan bersegi2 mcm keratan/potongan berlian zircon gitu, walaupun bukan zircon swiss sekurangnya potongan terjamin dan setiap butir akan berkilauan walau takda cahaya mencerah sekalipun

ni contoh berlian jualan kami

kalau berlian yg gred 3, atau bukan manjalara ori ia akan kelihatan sebegini, yg mana kalau gred B, ia akan selang berlian asli dengan plastik, nampak kilau juga tapi tak nampak sepenuhnya shiny,dan ini adalah contoh berlian manjalara gred 3, di dalam keratan mangkuk @ casing kelihatan ada benda bulat mcm menggelap gitu, dan ini lah kesan refleksi dr pantulan cahaya berlian plastik,harap maklum

contoh gred 3:

===========================================================

mungkin ada di antara anda yg kekadang mendapat tudung dr ct yg mana hampir keseluruhannya tercabut dan terburai dr casing @ mangkuk tapak, itu adalah sikap supplier yg mencuri memberi helaian berlian yg tak elok, kekadang kami ambil dr supplier cecah sehingga 20 helai pada satu warna dan casing yg sama, terutama manjalara kosong rm40 dan mereka telah selangkan dengan 2-3 helaian yg tak elok, jadi ct sarankan pulangkan balik, minta maaf banyak2, ct akan terus gantikan kepada anda sekiranya kualiti berlian tak elok @ rosak, jangan runsing, setiap belian anda terjamin, sekiranya rosak, akan di ganti dengan harga sama, dan kualiti yg lebih baik dr yg rosak sebelumnya.


ada terbaca di blog & fotopages org lain, rupanya ada yg tak percaya kedai online ctredzuan mampu menjual 100 helai tudung dalam masa 2 hari, haiyaa.. apa kesss nak percaya @ tidak semua tu kehendak anda, cuma, apa guna jualan murah2an nak tarik pelanggan demi merosakkan market peniaga online spt kami ni, kena fikir juga kepercayaan pelanggan, servis sebelum dan selepas penjualan, jualan kena telus, ikhlas dan berbaloi kawan! ada sesetengah peniaga tudung di kota bharu sendiri, cuba berniaga online, jualan masuk 5 bulan, duit pelanggan di larikan, entah ke mana.. kat ct jugak pembeli online mengadu minta ct mencarikan kedai mereka kat sini, kesian .. tak elok buat tak jujur sebegitu dengan pelanggan, 10sen @ 1sen sekalipun, kita tipu penat lelah org bayar cash, tak berkat dunia akhirat utk makan minum isteri @ anak2 kita, tak selesai urusan sehingga akhirat........ nauzubillah......

di bawah adalah rujukan warna sekiranya anda was2 mengenai warna tudung, sila tanyakan kepada ct, dan ct akan bgtau tudung tersebut adalah nombor yg mana yea..




sekian sahaja info kualiti utk harini, insyaAllah akan di sambung lagi mengenai kualiti lain pada masa yg lain



[<<  <  1  2  [3]  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net